شش هزار و 187 روحانی امسال با كاروانهای عمره اعزام می شوند
نوشته شده توسط : gogos

حجت الاسلام 'رجبعلی زمانی' روز پنجشنبه در 'همایش روحانیون عمره منطقه خراسان' در مشهد افزود: از این تعداد پنج هزار و 895 نفر در قالب روحانی كاروانهای عمره و 292 نفر هم به عنوان روحانیون آشپزخانه، رابط، مبلغ و مبلغه هستند.

وی اظهار داشت: در این میان سهم استانهای سه گانه خراسان قابل توجه است بگونه ای كه 796 روحانی از خراسان رضوی و 130 روحانی از استانهای خراسان جنوبی و خراسان شمالی اعزام می شوند.

او با بیان اینكه جذب و ساماندهی این مجموعه در كشور كاری دشوار است افزود: از ابتدای اعزام در بهمن ماه امسال تاكنون دو هزار و 363 كاروان از كشور به سفر عمره اعزام شده اند كه سهم خراسان رضوی 253 كاروان، خراسان جنوبی 24 و خراسان شمالی 21 كاروان بوده است.

وی در ادامه با اشاره به سیاستهای فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: تعمیق باورهای دینی زائران توسط روحانیون، دانش افزایی روحانیون و زائران نسبت به این سفر و آشنایی با سیره پیامبر اكرم(ص) و اهل بیت(ع) محورهای فعالیت است.

حجت الاسلام زمانی افزود : در این راستا تاكنون 900 عنوان كتاب و جزوه تهیه شده كه در اختیار كاروانها، روحانیون و زائران قرار می گیرد.

وی معارفه و آشنایی با زائران كشورهای اسلامی در راستای معرفی و شناساندن انقلاب اسلامی را از دیگر مباحث مورد توجه بعثه دانست و گفت: بر اساس آمار اعلام شده كل زائران عمره در عربستان سالانه شش میلیون نفر است كه 800 هزار نفر آنان ایرانی هستند و این خود زمینه مناسبی برای معارفه بین مردم ایران و سایر كشورها است.

مدیر جذب و گزینش امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: تاكنون این حضور بسیار مثبت و ارزشمند بوده و رهبر معظم انقلاب هم بر این حضور موثر تاكید دارند.ك/2

2713 /664





:: برچسب‌ها: کودک , پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: